Zillertal Arena

Zillertal Arena patří mezi moderní a v lyžařských kruzích oblíbená zimní střediska. A není se co divit. Na všechny zdejší vrcholy vyvezou sjezdaře vesměs nové a pohodlné lanovky, sjezdovky jsou dobře značené a ve většině lehké či středně těžké náročnosti. Horské chaty podél nich jsou jejich ozdobou, útulné a zvoucí k návštěvě. Akčnější jedinci se mohou těšit na lahůdky v podobě měřeného slalomu a video trati a ti, kteří ani na svazích nevydrží bez Facebooku, Twitteru, Instagramu a podobných služeb, určitě využijí velkého pokrytí celé oblasti Zillertal Arena WiFi signálem.

zillertal-arena-01.jpg

Nejrozsáhlejší síť sjezdovek v Zillertal Arena v údolí Zillertal byla vybudována na západních svazích jen kousíček od střediska Zell am Ziller. Odtud se mohou lyžaři vydat téměř všemi směry a s lyžemi na nohou se pohodlně dostanou Gerlos a Königsleiten až do Hochkrimmlu. Velká rozsáhlost celé lyžařské oblasti Arena a její vzájemná propojenost lyžařskými vleky však může mezi návštěvníky, kteří se na lyžích zatím necítí úplně jistě a nejsou schopni za den urazit na lyžích několik desítek kilometrů, vzbuzovat možná trochu obavy, ale zkušení jezdci si zde budou moci užívat prakticky nekonečné svobody a neomezených možností lyžování. I těm nejzdatnějším sjezdařům bude trvat cesta z jednoho konce oblasti Zillertal Arena na druhý celý den.

zillertal-arena-02.jpg

Zillertal Arena se totiž táhne od městečka Zell / Ziller přes Gerlos a Königsleiten až ke Krimmlu, který leží v údolí Pinzgau. Celá oblast je tak soubor sjezdovek, propojených moderními a expresními lanovkami, a na svazích nad každým ze středisek se nachází celá soustava dalších doplňkových tratí, které samy o sobě skýtají skvělý zážitek z lyžování.

Přímo nad střediskem Zell am Ziller se nacházejí široké a prostorné pláně s řídnoucím lesem, skrze který se klikatí většinou středně těžké, červené tratě. Za zmínku určitě stojí sportovní a poměrně svižná sjezdovka Sportabfahrt, která klesá z vrcholu Karspitz (s výškou 2.246 metrů) lesním průsekem s častými zatáčkami a na které je možné zažít výborné lyžování. Na opačné straně se nachází lanovka KrimmlXpress, která spojuje Übergangsjoch (2.500 metrů) a Isskogel (2.264 metrů) a podél níž se vinou lehké cvičné tratě s dostatkem prostoru. U horní stanice kabinkové lanovky z Gerlosu je pro děti udržována dokonce velká školní louka s parkem pro nejmenší, takže ani začínající lyžaři nepřijdou v oblasti Zillertal Arena zkrátka. Prudká černá sjezdovka v lesním průseku odtud padá směrem na Königsleiten a vcelku strmá je i trať, táhnoucí se ke Gerlosu.

zillertal-arena-03.jpg

Východně od střediska Gerlos se nachází vrcholek Königsleitenspitze (2.315 metrů). Tratě v tomto areálu spadají buď směrem ke Gerlosu, nebo k údolní stanici nedaleko Königsleitenu. Za zmínku stojí krásná červená sjezdovka, která se táhne po jižním svahu Königsleitenspitze až k Larmach Almu. Nejvýchodnějším skiareálem je menší vrcholek Plattenkogel nad Krimmlem, na kterém jsou hlavně jednoduché a přehledné modré sjezdovky a který je jako stvořený pro lyžování začátečníků a zatím ne tolik zdatných lyžařů.

Všechny hlavní lanovky jsou rychlá, pohodlná a dostatečně dimenzovaná přepravní zařízení. Obrovská nabídka možností lyžování na jeden skipas však už dnes v konkurenčním boji alpských středisek nestačí a tak je v oblasti Zillertal Arena k dispozici WiFi u všech nástupních a výstupních stanic.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License