Zillertal 3000

Lyžařská oblast Zillertal 3000 je spolu s ledovcem Hintertux považovaná za nejatraktivnější region celého Zillerského údolí. Tvoří ji 3 propojené skiareály Eggalm, Rastkogel a Penken a tvoří jakési lyžařské srdce oblasti Zillertal. A jako pověstná třešnička na dortu je pak pro příznivce sjezdového lyžování blízkost ledovce s možností celoročního lyžování Hintertux k oblasti Zillertal 3000.

zillertal-3000-01.jpg

Hlavní tepnou oblasti Zillertal 3000 je Penken s vrcholkem Knorren (2.061 metrů). Lyžaři se na něj dostanou z přímo z Mayrhofenu dlouhou kabinovou lanovkou, která je vyveze až nad hranic lesa. Druhou možností, jak se dostat na lyžování na Penkenu, je další kabinová lanovka vedoucí z Finkenbergu. Vcelku jednoduché a nenáročné tratě převážně červené a modré barvy se táhnou po východních a jižních svazích až ke střediskům Mayrhofen a Finkenberg a naopak poměrně prudké a sportovnější sjezdovky včetně několika černých tras padají do kotliny mezi vrcholy Penken a Horberg. Penken je však také eldorádem pro snowboardisty a akrobatické jezdce, neboť právě pro ně je zde udržován Vans snowpark, jeden z největších v Evropě.

zillertal-3000-02.jpg

Centrální tratí z vrcholu Horberg (2.276 metrů) je černá sjezdovka s číslem 17, která se táhne pod sedačkovou lanovkou. Druhou možností, jak si užít lyžování na 100% a sjet celý Hornberg, je jakási červená oklika, která je daleko přívětivější a na které si skvělé lyžování užijí i méně zdatní a zkušení sjezdaři. Z kotliny mezi Penkenem a Horbergem se pak dá ještě vydat na cestu vzhůru 150 místná kyvadlovou kabinou.

zillertal-3000-03.jpg

Rodiny s dětmi a méně zkušení jezdci si v oblasti Zillertal 3000 přijdou na své na svazích vrcholku Eggalm (2.300 metrů). Na tomto kopci mají na lyžování k dispozici hned několik širokých červených tratí, které mají navíc díky své poloze zajištěný přírodní sníh až do pozdního jara. Jedinou nevýhodou Eggalmu je skutečnost, že se na lyžích nedá dojet pohodlně až dolů do údolí. Výjimkou je možnost sjezdu z Eggalmu do Lanersbachu anebo spustit se po neupravované skiroutě do Finkenbergu a Hippachu.

zillertal-3000-04.jpg

Nad střediskem Mayrhofen v aréně Zillertal 3000 se zvedá ještě osamělý vrcholek Ahorn. Jeho jedinečnost mu zajišťuje největší kyvadlová kabinová lanovka v Rakousku. Po překonání hranice lesa se v Zillertalu 3000 před lyžaři otevírá slunečná náhorní plošina s několika krátkými vleky a sjezdovkami hlavně pro začátečníky a rekreační lyžaře. To ale neznamená, že zkušení rideři by se snad měli na Ahornu nudit. Více než 5 kilometrů dlouhá červená sjezdovka vedoucí lesem do údolí určitě potěší i zdatnější lyžaře.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License