Ledovec Hintertux

Ledovec Hintertux, nebo jen zkráceně Tux, je mezi příznivci alpského lyžování bezesporu pojmem. Jde o rozsáhlý skiareál nad střediskem Hintertux, který je považován z vůbec nejstrmější ze všech rakouských ledovců. A v Rakousku je také jediným, který je plnohodnotnou alternativou k tradičním lyžařským areálům. A jeho atraktivita stoupá s možností celoročního lyžování, kdy pokud není nikde jinde v Tyrolsku sníh, na ledovci Tux si mohou sjezdaři dosytosti užít perfektního lyžování a zimní zábavy jak má být.

hintertux-01.jpg

Je pochopitelné, že zejména na podzim je Hintertux v údolí Zillertal v hledáčku nejen nedočkavých sjezdařů z řad amatérů, ale také mnoha profesionálních reprezentačních týmů z celého světa, které na Hintertux pravidelně přijíždějí kvůli předsezónní přípravě. Dá se říci, že na podzim je na ledovci Tux jednoduše narváno. S přibývající zimou však návštěvnost klesá a lyžování se stává příjemnějším.

Nevýhodou ledovce Tux je částečná absence komfortu, na kterou jsou už dnes lyžaři zvyklí. Ve funitelech není moc míst k sezení a zbytek přepravní kapacity na ledovci tvoří hlavně sedačky staršího data nebo vleky. Hintertux tedy není ledovcem pro pohodlné požitkáře. Výhodou ale je, že během zimní sezóny lze lyžování na Tuxu jednoduše zkombinovat s rozsáhlou sítí sjezdovek v celém údolí Zillertal. Ledovec Hinterutx je jen kousek od skiareálu Zillertal 3000 a odtud se dá pokračovat níže do údolí.

hintertux-02.jpg

Dopravní osou ledovce Hintertux jsou tři úseky kabinkových lanovek. Z centrálního parkoviště u obce Hintertux vedou vzhůru dvě paralelní gondoly na Sommerbergalm (2.100 metrů), odkud dále pokračuje funitel. Konstrukce funitelu se využívá zejména v oblastech, kde hrozí silný vítr, neboť kabinky funitelu jsou schopné odolat nárazům větru přesahující rychlost 100 km/h.

Z přestupní stanice na Fernerhausu (2.660 metrů) se dá dalším funitelem nebo dvousedačkovou lanovkou dojet na prostorné svahy pod vrcholkem Gefrorene Wand, které stojí za sportovní a agresivní pověstí ledovce Tux. Sportovně naladěný je také svah ke stanici Fernerhaus. O něco klidněji je na modrých a červených tratích pod vrcholem Olperer, který leží na opačné straně areálu Tux.

hintertux-03.jpg

Z přestupní stanice Sommerbergalm pak mají lyžaři plně k dispozici také čtyřsedačku a dva vleky pod vrcholkem Tuxer Joch (2.460 metrů). Za zmínku také stojí možnost sjet z ledovce Tux až dolů do údolí 5 kilometrů dlouhé sjezdovce Schwarze Pfanne, která je pro případ nedostatku přírodního sněhu lemována zasněžovacími zařízeními.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License