Hochzillertal / Hochfügen

Lyžařská oblast Hochzillertal / Hochfügen se nachází jen kousek od vjezdu do údolí Zillertal z dálnice spojující Innsbruck a Kufstein. Jako v ráji se zde budou cítit především lyžaři, vyhledávající klidné a pohodové lyžování na prostorných a technicky nijak náročných svazích. Sjezdovky nad střediskem Kaltenbach jsou vesměs méně až středně obtížné, červeně značené tratě a ve skiareálu Hochfügen pak mohou sjezdaři pilovat své umění na obtížnějších terénech. Rájem pak je oblast Hochfügen pro freeridery, kteří si tady mohou vybírat ze široké nabídky terénů pro volné lyžování.

hochzillertal-hochfugen-01.jpg

Maličký, a s ostatními vrcholy v lyžařské oblasti Hochzillertal / Hochfügen zatím nepropojený, je skiareál Spieljoch na vrcholu Onkeljoch (2.050 metrů). Ten leží nad střediskem Fügen a nabízí jen několik lanovek a vleků spíše k rodinnému lyžování.

To lyžařské středisko Kaltenbach už zpřístupňuje vyznavačům sjezdového lyžování celou oblast Hochzillertal / Hochfügen. Leží necelých 20 kilometrů od dálnice a přímo u centrálního parkoviště se nacházejí hned 2 kabinové lanovky, které přepravují lyžaře na východní svahy vrcholu Gedrechter (2.317 metrů). Ti pak mají možnost vydat se z tzv. Zentralstation prakticky všemi směry.

hochzillertal-hochfugen-02.jpg

Pod vrchol Wetterkreuz se mohou dostat sedačkovou lanovkou s názvem Sonnenjet, podél které se směrem na Aschau im Zillertal táhnou dlouhé a prostorné tratě středního stupně obtížnosti, na kterých se budou velmi dobře cítit především rekreační jezdci a středně pokročilí sjezdaři. Ještě dále na sever byla vybudována vyhřívaná sedačková lanovka Schnee Express a prakticky paralelně podél ní vede sedačka Krössbichlbahn. Pod nimi stékají spíše náročnější červené a černě označené tratě, na kterých se rozhodně nebudou nudit ani zkušení a zdatní sjezdaři.

Na opačné straně od Zentralstation se pak nachází obtížná, černě značená trať, nesoucí jméno rakouské lyžařské ikony Stephana Eberhartera. Spodní část trati si mohou vyznavači nočního lyžování užívat i po setmění, neboť je vybavena osvětlením kvůli večernímu lyžování.

hochzillertal-hochfugen-03.jpg

Sonnenjet zároveň zpřístupňuje lyžařům možnost zajezdit si ve druhé "polovině" lyžařské oblasti Hochzillertal / Hochfügen. Po krátkém přejezdu a jízdě expresní čtyřsedačkou se lyžaři dostanou pod vrchol Marchkopf. Odtud se pak dá vydat na průzkum střediska Hochfügenu. Jeho středem se vlní dlouhá, dostatečně široká a příjemně členitá červená sjezdovka. Hochfügen je vlastně jakási malá hotelová vesnička ve výšce kolem 1.500 metrů, ke které se z Fügenu klikatí zakroucená silnice, která zde končí několika vysokokapacitními parkovišti u vleků.

Z nich se dá vydat, kromě již zmiňovaného Marchkopfu, i na druhou stranu na protější svah pod vrchol Pfaffenbühel (2.431 metrů). Na něj vede vzájemně se křížící kabinka a dvousedačka. Zpět do Hochfügenu vedou sjezdy z náročnější poloviny spektra, vhodné hlavně pro vyježděné sjezdaře.

hochzillertal-hochfugen-04.jpg

Z místní široké nabídky freeridových terénů, pokrytých po většinu lyžařské sezóny, se mohou těšit jak začínající, tak zkušení freerideři. Hochzillertal / Hochfügen je pro ně doslova rájem. Vždyť z vrcholu Marchkopf spadá dolů na obě strany několik značených skirout, nehledě na další volné svahy mimo ně.

Znalci tvrdí, že zdejší vlekařské společnosti prý uvažují o propojení oblasti Hochzillertal / Hochfügen se sousední lyžařskou houpačkou Ski Zillertal 3000. Tím by se z obou skiareálů stala největší lyžařská oblast nejen v Rakousku, ale dokonce na celém světě.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License